Trender 2023 🎪 + 🖥 🎲 🎥 🌍 📸
På Creative Peoples är vi experter på digital kommunikation, en digital byrå med en pizzakultur. Vilket innebär att vi har delat upp våra proffs i pizzateam där varje slice symboliserar en kompetens runt bordet. Vi är aldrig fler personer i ett projekt än vad en pizza kan mätta. Därav pizzakultur. Sen skadar det ju inte att få associeras med en rätt som pizzan - blir rätt självklart vad som ska beställas när vi vill äta tillsammans 🍕
4,66 miljarder människor världen över använder idag sociala medier och när man hör den siffran så förstår man också vilken kraft där finns om man kan nå ut till sin målgrupp på rätt sätt.
Med detta är en bransch där utvecklingen går väldigt snabbt och nya trender och plattformar dyker upp hög fart. Men trender som vi på byrån kommer satsa på och jobba ännu mer med under 2023 är följande;
Hybrid eventmarknadsföring 🎪 + 🖥
ALLT som vi gör fysiskt nästa år med våra kunder kommer vi också att skapa en digital strategi för.
Gamification 🎲
Vi kommer att försöka ”spelanpassa” vissa projekt för att nå en bredare målgrupp. Det handlar om att göra hela kundresan roligare och på så sätt få fler besökare & kunder!
Videomarknadsföring kan man inte tjata mer om 🎥
Videos är faktiskt en av de mest omtyckta marknadsföringsformaten och driver ofta högt engagemang... video är framtiden för innehåll på sociala medier, punkt.
CSR (Corporate social responsibility) 🌍
CSR handlar om ansvarstagande och ställning kring klimatfrågor, välgörenhet och mycket annat. Det handlar om att integrera hållbarhetstänket mer i hela verksamheten
Inriktat användande av ambassadörer 📸
Marknadsföring via ambassadörer har länge varit populärt och enligt många studier rekommenderas det att man spendera cirka 25% av sin marknadsföringsbudget på influencer-marketing.